Pazar, Temmuz 01, 2018

Boğaziçili Bir Kardeşimiz Master Bursu İçin Desteğinizi Bekliyor

Boğaziçili Bir Kardeşimiz Master Bursu İçin Desteğinizi Bekliyor

Eminenur Çınar kardeşimizin mesajını aşağıda aynen paylaşıyorum.
Destek olmak isteyenler eminenurrcinar@gmail.com adresinden ya da Linkedin Profilinden kendisine ulaşabilirler.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nurettin Bey merhaba,

Ben Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi ana dal, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümünden de yandal öğrencisi olarak bu ay mezun oldum. 

Ana dal ortalamam 3.77 yandal ortalamam ise 3.8. Eylül ayında başlamak üzere 
LSE (London School of Economics and Political Science)'ta Development Management master programına kabul aldım. 12 ay süren bir program ve LSE'de en çok talep görmesine rağmen oran olarak bu talebe göre en az öğrenci alan bölümlerinden biri. Bunun yanında University College London, Erasmus University Rotterdam, University of Amsterdam, Utrecht University ve Tilburg University'den de kabuller aldım. Kalkınmayı seçmemin temel amaçlarından biri Dünya'daki açlık, eşitsizlik (hem ekonomik hem sosyal), yetersiz eğitim ve sağlık hizmetleri, iyi planlanamamış ekonomilerle oluşan işsizlik gibi problemlere, global krizlere bir çözüm sağlayabilmek için çalışmak. Dünya'nın herhangi bir yerinde bir insanın bir sorununu çözmek, birilerine daha iyi hayat standartları sağlayabilmek, bazı acıları gidermek, çocuklara kendi potansiyellerini gösterme şansı tanıyan fırsat eşitliği sağlayabilmek temel motivasyon kaynaklarım. Bu sorunları çözmek için uğraşma şansı bulduğumda hem ülkemize hem Dünya'ya fayda sağlayıp bir sosyal etki yaratabileceğimi düşünüyorum. 

Masterım için burs aradığım bir dönemdeyim. Okulun 20.904 pound bir ücreti var, aylık yaşam masrafımın da yaklaşık 1200-1300 pound olması bekleniyor. Ailemin bu masrafı karşılayabilecek bir ekonomik durumu maalesef bulunmuyor. Bu noktada kendim de ömrüm boyunca mücadelesini vermek istediğim fırsat eşitsizliğiyle karşı karşıyayım. Birkaç eğitim destekçisi mezunumuz sayesinde şu an yaklaşık 14.000 pound gibi bir kısmını tamamlayabildim. Ama maalesef oraya gidebilmem için henüz yeterli değil. Burs arama sürecimde okulumuzun Boğaziçi Üniversitesi Mezun Ofisi aracılığıyla tanıştığım mentorum olan mezunumuz Oya Ertay bursumun organizasyonunu üstlendi, kendisi de benim için referans vermeye ya da burs sağlamak isteyen destekçilerle görüşmeye hazır. Burs veren mezunlarımız arasında Türkiye'nin en büyük şirketlerinin yöneticileri de bulunuyor, aynı zamanda İktisadi İdari Bilimler Dekanımız Ayşegül Toker de bana referans olmaya hazır. En azından okul ücretinin henüz eksik kalan kısmı olan 7000 poundu mümkün olduğunca kısa zamanda tamamlamam gerekiyor. LSE’nin en başarılı programlarından biri olmasının yanında hayallerime ulaşmam için çok fazla akademik ve sosyal fırsat sağlayacak bir program. Bu ihtiyacımın karşılanması için yapabileceğiniz her türlü yardıma minnettar kalırım.

Beni daha iyi tanımanız için ekte CV'imi gönderiyorum. 

Şimdiden çok teşekkür ediyorum.

Saygılarımla... 
-- 
Eminenur Çınar

Hiç yorum yok: